۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۱۶

پیش‌نگاران مطبوعات ایران دوباره به جشن می‌نشینند

پیش‌نگاران مطبوعات ایران دوباره به جشن می‌نشینند

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دومین جشن پیش‌نگاران مطبوعات و «منادیان حماسه سیاسی و اقتصادی» در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجعفر محمدزاده، در نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول مطبوعات که صبح امروز، سه‌شنبه 20 فروردین  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ورزش و جوانان، برگزار شد، با تاکید بر اینکه حماسه سیاسی الزاماتی دارد و همه افراد  باید برای تحقق آن تلاش کنند افزود: حماسه در لغت به معنای دلیری و شجاعت است اما دلیری که مورد اقبال همه مردم باشد یعنی یک عمل شجاعانه به نحوی که مردم یا در آن نقش داشته باشند و یا همه خود را در ایفای آن نقش سهیم بدانند.

محمدزاده با بیان اینکه قرآن کتاب راهنمای انسان در مسیر حرکت جامعه به سمت تعالی است گفت: در بعد ارتباطات و اطلاع رسانی نیز رسانه‌های ما باید به قرآن و آموزه‌های دینی توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این میان، تکلیف اهالی رسانه و مطبوعات کاملا واضح و مشخص است و همه باید به سمت وحدت و یکپارچگی حرکت کنند تصریح کرد: وحدت در آموزه‌های دینی بسیار فراتر از معنای رایج به کار رفته است و قرآن اتحاد را به صورت عاطفی تبیین می‌کند یعنی تنها وحدت صرف کافی نیست بلکه وجود یک پیوند عاطفی و درونی بین مردم ضرورت دارد و این نکته از آیه شریفه «انما المومنون اخوه» برداشت می‌شود.

معاون مطبوعاتی با اشاره به رسالت انبیاء، مبنی بر بشارت مردم در آنچه که محل اختلاف افراد جامعه است گفت: یکی از نقش هایی که مطبوعات و رسانه ها می‌توانند بر عهده داشته باشند، نقش انبیاء یعنی آگاهی رسانی و تعالی بخشی مردم و سوق دادن آن ها به سمت رفع تفرقه در جامعه است.

محمدزاده با تاکید بر نقش اساسی مطبوعات کشور در این عرصه اظهار داشت: اگر توان مطبوعات و رسانه‌های ما باور شود، مطبوعات می‌توانند بسیار موثرتر باشند و نقش بسیار بزرگی را در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه ایفا کنند.

وی مسئولیت اهالی مطبوعات در قبال انتخابات و امور جاری رسانه‌ها را دو مسئولیت مهم برای مطبوعات و رسانه‌ها در سال جاری عنوان و اضافه کرد: مجموعه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در سال جاری، علاوه بر پیگیری و ادامه برنامه‌های گذشته، در سه ماهه اول سال جاری سه برنامه اساسی اجرا می‌کند.

معاون مطبوعاتی به تاسیس موزه مطبوعات اشاره کرد و افزود: موزه مطبوعات، کاری ماندگار برای تاریخ مطبوعات است که به زودی در فضایی مطلوب و فرهنگی در اختیار علاقه‌مندان به تاریخ مطبوعات و روزنامه نگاری قرار داده می‌شود.

وی همچنین به برگزاری همایش «منادیان حماسه سیاسی و اقتصادی» در اواخر اردیبهشت ماه اشاره و تشریح کرد: در این همایش یک روزه، موضوع اخلاق رسانه و اخلاق سیاسی در فضای انتخابات با حضور اساتید ارتباطات و روزنامه‌نگاری و صاحبنظران حقوق رسانه، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

محمدزاده در ادامه از برگزاری دومین جشن «پیش‌نگاران مطبوعات ایران» در اواخر اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: در این همایش، از پیشکسوتان عرصه روزنامه نگاری تجلیل به عمل می‌آید.

وی در پایان یادآوری کرد: انجام امورجاری معاونت نظیر بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی خبرنگاران نیز همچنان ادامه دارد.

کد خبر 2029314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha